Sunday, August 30, 2009

Boh GO SHIP Da..

ermm..jangan salah silap memahami tajuk tersebut..maksudnya bukanlah "eh..dah berlayar ke kapal tu" atau " aku harap relationShiP antara kita ni akan kekal"  atau "jangan pergi Oh kapal" takde makna nya~~ salah sungguh tuduhan itu.. @_@
seDang enaK2 memBalas Komen di FB, konsentrasiku dikejutkan dgn lagu korea merangkap OsT  Stairway to heaven di KM player yg ku download seteLah laptop ku di format sebulan suku yg lalu..**sakit hati mode** patut ke encik fOrmat tu sewenang-wenangnya buang KMP software aku setelah 5 jam aku download tanpa install balik ke dlm laptop ku..?? argghhh!!! tapi itu bukan cerita nya..

apa yang cuba aku terapkan dlm nukilanku yg bertemakan "mencari tema nukilan"  adalah..kepiluan hati ketika mendengar lagu sedih dlm bahasa asing yg x pernah faham pun  maksudnya lagu tu.. namun..jauh  disudut hati ini..aku tersentuh dengan melodi mendayu dan suara romantis milik kim bum soo yg menyayat hati kepempuanan ku yg mudah tersentuh ni..+_+ **aku tipu kat situ** 
bila aku  gie goggle utk search translation lirik tuh..aku tersenyum seketika..air mata yang dari tadinya bertakung di kelopak mata mula jatuh membasahi bumi.. aku terlena dalam buaian mesra irama lagu "bo go ship da"  ataupun dlm bahasa m'sia nya "aku merinduimu..tau" *tau tu aku tambah sbg penyeri** sedih hatiku ketika mata menangkap information dari lirik dimana otak ku kemudian mentafsirkan character2 yg terdapat pada lirik tersebut..yg kemudiannya mengetuk pintu hati nurani ku..lalu aku terharu seketika...

**terharu mode**
@@@  konsentrasi terganggu dek suara garau lagi gagah jenny  menyanyikan lagu Satu Malaysia@@@
~~tolonglah jenny~~


nah..!!!! nah..!!!! kalau nak tahu sangat lirik lagu tu..!! tapi  translation je lah..
No matter how long I wait.. 
I cant let it go
Only gave me pain, without you noticing
I miss you, I miss you -->>(literally: I want to see you)
To the point where I hate myself
I want to cry..I want to kneel down
If only everything didnt happen..

Searching the memories where I loved you soo much..
Those memories haunt me
But i cant hide from this love any longer
I shouldnt do this
But i miss you to death x2 







6 comments:

  1. ahhh!kacak gik lagu 1 malaysia!

    ReplyDelete
  2. apa la ko tok..org sibok merdeka ko sibok dgr lagu negara lain.aku siap dwnld lagu hail amir ngan p.ramlee mlm tok tek

    ReplyDelete
  3. aku ambik feel dolok baH.. sik boleh ka?? +_=
    lagu Apa nok di dwnload ko??

    ReplyDelete
  4. la!!!!!!!lagu ya aku berik ngn kau nk?ingt x?aku ngkah lam mp3 ko..ko ubh balit crta tersebut ya..jgn sampei aku ngapal lagu ya n blagu dipagi raya ditepi tlnga kau+_+

    ReplyDelete
  5. aok!!!
    apa maksud kau yang diatas????
    -->jgn sampei aku ngapal lagu ya n blagu dipagi raya ditepi tlnga kau+_+

    ReplyDelete

SeCeBIS kATa UnTUk DiRaSa