Monday, August 16, 2010

Truth Deciphering Project







Wow!!!! Sangat bermisi tajuk entri aku kali ni...Hari ni masuk hari ke 7 di bulan Ramadhan, aku masih berdiri kukuh meneruskan perjuangan sebagai seorang Muslim sejati (..InshaALLAH)..


Okay, dijadikan dan dipendekkan cerita...hidup aku tersangatlah abnormal sejak aku memasuki bulan ogos yang lalu...terlalu banyak pekara yang berlaku sehingga aku ter"abnormal" seketika disebabkan pekara2 tersebut...bak kata omputeh "everything happens for a reason" memegang kata2 omputeh tersebut aku terus bersyukur kerana menemui KEBENARAN yang berjaya menyedarkan aku dari tidur panjang ku yang sangat NORMAL melalui kaca mata seorang AKU....

Sagalanya bermula dari kebosanan..........maka, suatu hari...........:-

1) Aku telah berlari-lari mesra ke alam siber sambil melayari laman sosial Facebook, disitu aku telah tepandang akan sesuatu link bertajuk THE ARRIVALS, tanpa di rasuk sesiapa, aku telah memergikan diri ke link tersebut..walau sekadar TRAILER, ia sudah cukup membuatkan segala hormon2 pemangsa di dalam badanku huru hara seketika *adakah hormon pemangsa masalahnya??* Di sebabkan terlalu excited untuk mengetahui isi-isi penting documentary tersebut aku telah mendownload kesemua 52 video termasuk intro dan outro...Bermulalah episode pencarian kebenaran yang berjaya membuka mataku yang sudah sedia rabun akibat kehilangan gigi graham besar yang dicabut tempoh bulan...+__+ *perlu ke maklumat rabun tu!!! fokus please*

2) ke ABNORMALAN hidup menjadi-jadi apabila aku terjumpa pula sebuah Novel diberi nama "A Thousand Splendid  Sun" jika malam ku gunakan untuk mencerna documentary The Arrivals, Phase 3, The Devine BOOk, dan sedikit video i love the way you lie...+___+ siang hari nya pula ku habiskan untuk novel tersebut...dan semuanya bertitik tolak dan berhubung kait dengan pergolakan mencari KEBENARAN.....

3) Hingga saat ini...aku bersyukur, kerana masih ber"Respirasi"dan masih diberi peluang menjadi seorang INSAN di bumi tuhan...bersyukur kerana ditunjukkan kepadaku kebenaran dunia sebenar, kebenaran tentang siapa kita sebenarnya...

Kita sudah terlalu lama memberikan ruang kepada PEMBOHONGAN menular di persekitaran atmosfera kita, kenapa tidak saat ini, kita dengan bantuan deria dan pancaindera kita(jasad dan Roh) bersama merungkai  KEBENARAN yang hakiki....sebelum segala deria dan pancaindera kita, tidak lagi mampu kita kawal sendiri..dengan ini saya tinggalkan anda dengan beberapa video yang begitu signifikan didalam projek merungkai KEBENARAN ini. Anda tidak perlu memaksa diri untuk menerima kesemuanya sebagai sebuah KEBENARAN...kerana anda menentukan kearah mana anda harus berfikir...Sekian












Credit, thanks and peace to Noreagaa and Achernahr Production ^__^

No comments:

Post a Comment

SeCeBIS kATa UnTUk DiRaSa