Friday, March 12, 2010

My forever friend....

Sambungan Post lalu...


Orang Tua: Kenapa kau biarkan sahabatmu seorang di pulau itu? *batuk2*

Oren: Dia bukan lagi sahabatku..Tuhan tidak suka padanya..doanya tidak pernah di makbulkan..

Orang Tua: ketahui lah...sahabatmu itu adalah sahabat yang baik...


*MODE FLASHBACK KETIKA HIJAU DAN OREN BERDOA*


Oren: Ya Allah, Aku lapar..hilangkanlah sakitku kerana   kelaparan ini..

Hijau: Ya Allah, perkenankanlah doa sahabatku... 
          Ya Tuhanku, 

(stp kali berdoa, Hijau hanya meminta agar segala permintaan sahabatnya ditunaikan)

Didalam doanya, dia tidak pernah meminta untuk dirinya sendiri..dialah sahabatmu yang kau tinggalkan di pulau itu sendirian...!!! Oren terbangun dari tidur, dan berpatah balik mendapatkan Hijau...

Sesampainya Oren di Pulau, dia terus mendapatkan sahabatnya yang semakin lemah..Oren memeluk erat sahabatnya........

Oren: Aku tidak pernah mendoakan untukmu sahabatku... 
Hijau: aku mendoakan mu, kerana kau sahabatku..

Oren: Aku telah meninggalkan kau sendiri, kerana aku mengandaikan kau insan yang tidak baik

Hijau: tapi kau telah kembali, ternyata kau sahabat yang baik..

Oren: Kenapa kau lakukan semua ini...??
Hijau: Kerana kaulah sahabatku....sahabat yang amat aku kasihi...

Hijau telah pergi buat selamanya...meninggalkan sahabatnya Oren mengharungi hidup dengan penuh kekesalan...




::::::THE END:::::













No comments:

Post a Comment

SeCeBIS kATa UnTUk DiRaSa